Rajd Dolnośląski
Gdy w żyłach płynie benzyna...








Raj Dolnośląski

Edycje Rajdu

24. Rajd Dolnośląski (2014)


Październikowy rajd na Dolnym Śląsku

W 2014 roku Rajd Dolnośląski był jeszcze organizowany w październiku, a konkretnie w dniach 16-18 października. Jak przy okazji wielu innych edycji, bazą było cudowne miasto uzdrowiskowe Polanica-Zdrój. Zawody stanowiły równolegle 7. rundę LOTOS Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski oraz 8. rundę Rajdowego Pucharu Polski. Dyrektorem wydarzenia był Łukasz Biegus, znany także z organizacji Rajdów Rzeszowskich. Długość całkowita trasy wyniosła łącznie 596 km, a odcinki (było ich 11) miały długość 160,64 km. Głównie asfaltowa nawierzchnia przy jesiennej aurze ponownie stała się poważnym wyzwaniem dla rajdowców, którzy momentami mieli duże trudności z utrzymaniem kontroli nad samochodami.
Choć Rajd Dolnośląski jest organizowany od dekad, organizatorzy niezmiennie dbają o urozmaicanie tras. W 2014 roku odcinki obejmowały takie lokalizacje jak Kłodzko, Radkowska Perła czy Zieleniec, choć dzięki sponsorom OS-y nazwano także „Staropolanka”, „Galeria Twierdza” czy „Redux”. Kibice oraz kierowcy ze swoimi teamami jak zwykle mieli okazję podziwiać z bliska niezwykłą przyrodę Dolnego Śląska. W Kotlinie Kłodzkiej czas płynie jak gdyby inaczej, a o każdej porze roku poszczególne krajobrazy wydają się należeć do najpiękniejszych w Polsce.


Zacięta rywalizacja, piękne zwycięstwo

Na większości odcinków triumfował duet Łukasz Habaj oraz Piotr Woś i duet ten zwyciężył również w klasyfikacji końcowej tej edycji rajdu. Na kolejnych pozycjach uplasowali się, kolejno: Tomasz Kasperczyk i Damian Syty, Maciej Oleksowicz i Mihał Kuśnierz, Tomasz Gryc i Przemysław Zawada, Mateusz Kubat i Grzegorz Dachowski, Dominykas Butvilas i Kamil Heller, Jan Chmielewski i Jakub Gerber, Dariusz Poloński i Grzegorz Dobosz, Jarosław Szeja i Marcin Szeja, Radosław Typa i Bartłomiej Jakubowski.


Najważniejsze informacje

• 24. Rajd Dolnośląski odbył się w październiku 2014 roku, gromadząc czołówkę kierowców rajdowych,
• Zawody stanowiły jednocześnie 7. rundę LOTOS RSMP oraz 8. rundę Rajdowego Pucharu Polski,
• Po raz drugi z rzędu w zawodach triumfował duet Łukasz Habaj – Piotr Woś, tym razem za kierownicą Forda Fiesta R5,
• Ford Fiesta R5 zapewnił trzy pierwsze miejsca w zawodach. Inne pojazdy, które zajęły miejsca w czołówce klasyfikacji generalnej, to Mitsubishi Lancer EVO IX, Subaru Impreza (także w wariancie STi), Citroen DS3, Peugeot 208 (także w wariancie VTI).