Rajd Dolnośląski
Gdy w żyłach płynie benzyna...








Raj Dolnośląski

Edycje Rajdu

50. Rajd Dolnośląski (2016)


Poznaj najważniejsze informacje o 50. Rajdzie Dolnośląskim, który odbył się między 6 a 8 października 2016 roku. Jak zwykle, nie zabrakło zaciętej rywalizacji, groźnych awarii i momentów, które wzbudziły szczególny entuzjazm kibiców.


Szczytny cel

50. Rajd Dolnośląski – to brzmi dumnie, prawda? Przy tak wyjątkowej okazji organizatorzy postanowili włączyć się w charytatywną zbiórkę dla 11-letniego Szymona, który potrzebował wówczas operacji serca, a urodził się z aż 18 wrodzonymi wadami. Z licytacji gadżetów oraz innych wpływów udało się zebrać ponad 15 tysięcy złotych. Aby uświetnić wydarzenie, organizator, czyli Automobilklub Ziemi Kłodzkiej zaprosił Krzysztofa Hołowczyca i Macieja Wisławskiego.


Jak zwykle wspaniała i wymagająca trasa

Musimy pamiętać, że Rajd Dolnośląski jest od lat uważany za wymagające zawody. Cechą szczególną tego rajdu są również niezwykle malownicze okolice, w których się on odbywa. 50 rajd rozpoczął się od odcinka testowego, w którym zwyciężyli Grzegorz Grzyb i Robert Hundla. Na trasie znalazły się takie odcinki jak Międzylesie czy Boboszów. Power Stage zlokalizowano w Kłodzku, a honorową metę w Dusznikach-Zdroju. Przeszkodą dla kierowców na pewno były warunki atmosferyczne charakterystyczne dla jesieni – śliska nawierzchnia, w dodatku pokryta błotem i liśćmi stanowi dla rozpędzonego samochodu sporą pułapkę, o czym przekonało się wielu kierowców, którzy nie dali rady dojechać do mety.


Emocjonujące zwycięstwo

Rajd Dolnośląski w 2016 roku stanowił jednocześnie 5. rundę RSMP – Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, więc rywalizacja była niezwykle zacięta. Na liście startowej pojawiło się aż 49 załóg, jednak do mety dojechało zaledwie 39 z nich. Triumfował Filip Nivette w parze z pilotem Kamilem Hellerem. Dla tego duetu był to pierwszy triumf w Rajdzie Dolnośląskim w karierze (choć jak czas pokazał nie ostatni). Samochodem, który pozwolił osiągnąć najlepszy rezultat, była Skoda Fabia R5. Na drugim miejscu znalazł się duet Jakub Brzeziński – Jakub Gerber za sterami Forda Fiesty R2.


Najważniejsze informacje

• 12 odcinków i baza w Dusznikach Zdroju,
• Wśród najlepszych samochodów: Skoda Fabia R5, Ford Fiesta R5, Peugeot 208 VTI, Renault Clio R3T, Subaru Impreza, Ford Fiesta Proto,
• Jubileuszowa edycja połączona z charytatywną zbiórką dla chorego Szymona z Polanicy,
• Przedostatnia runda Castrol Inter Cars RSMP,
• Historyczny Rajdowy Puchar Polski jako impreza towarzysząca z udziałem 10 kierowców zabytkowych samochodów wyścigowych z homologacją,
• Wyniki zamrożone po zawodach z uwagi na oficjalny sprzeciw Grzegorza Grzyba, który został wykluczony za niedozwolony serwis, a do zawodów przystępował jako lider klasyfikacji RSMP,
• Widowiskowe fragmenty tras i niewielkie różnice czasów wśród najwyżej sklasyfikowanych kierowców.