Rajd Dolnośląski
Gdy w żyłach płynie benzyna...








Raj Dolnośląski

Edycje Rajdu

22. Rajd Dolnośląski (2012)


Do rajdu, gotowi, start

22. Rajd Dolnośląski odbył się w dniach 18-20 października 2012 roku, stanowiąc 7. rundę Platinum Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski 2012, a także 7. rundę Rajdowego Pucharu Polski. O popularności i randze zawodów niech świadczy fakt, że do rywalizacji stanęło kilkadziesiąt załóg (42 teamy w RSMP i 45 w RPP). Wszystkie oczy zwrócone były w stronę Kajetana Kajetanowicza, który nie zawiódł oczekiwań i po raz drugi w karierze wygrał Rajd Dolnośląski (wcześniej zrobił to w 2009 roku, także z Jarosławem Baranem w roli pilota).
Zawody rozegrano ponownie w jesiennej aurze, co na asfaltowej nawierzchni miało nie lada znaczenie. 5 załóg w ogóle nie zostało sklasyfikowanych. Trasa liczyła 13 odcinków. Popularny „Kajto” sięgnął po laur zwycięstwa wcale nie tak łatwo, jak mogłoby się wydawać. W drugim dniu rywalizacji złapał gumę, miał także opóźnienie, a i tak zameldował się na mecie ze sporą przewagą nad rywalami.
Jednocześnie była to finałowa runda Platinum Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski.


Było na co popatrzeć!

W rajdzie zwycięstwo odniósł duet Kajetan Kajetanowicz – Jarosław Baran w samochodzie Subaru Impreza STi. Dalej w klasyfikacji pojawiły się następujące duety: Wojciech Chuchała i Kamil Heller (Subaru Impreza TMR), Michał Bębenek i Grzegorz Bębenek (Peugeot 207 S2000), Łukasz Habaj i Piotr Woś (Mitsubishi Lancer Evo IX), Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski (Subaru Impreza STi), Grzegorz Grzyb i Daniel Siatkowski (Peugeot 207 S2000), Jan Chmielewski i Jakub Gerber (Citroen DS3), Jarosław Kołtun i Ireneusz Pleskot (Ford Fiesta S2000), Marcin Gagacki i Marcin Bilski (Mitsubishi Lancer Evo IX) oraz Radosław Raczkowski i Łukasz Gwiazda (Citroen DS3).


Najważniejsze informacje

• Kultowy Rajd Dolnośląski w 2012 roku odbył się w drugiej połowie października,
• Po raz drugi w historii zawodów triumfował zespół: Kejetan Kajetanowicz i Jarosław Baran,
• Jak przy wielu innych Rajdach Dolnośląskich, również i tym razem baza rajdu znajdowała się w Polanicy-Zdroju,
• Najlepsze samochody w stawce wyprodukowały następujące marki: Subaru, Peugeot, Mitsubishi, Citroen, Ford.